Relacja z Pikniku Nauki i Kultury
Przewiń do artykułu
Menu

VIII Forum Nowej Gospodarki to nie tylko szereg paneli obfitujących w dyskusje o najważniejszych z punktu widzenia innowacyjności przemysłowej Śląska tematach. Katowicki Park Naukowo-Technologiczny Euro-Centrum organizując po raz kolejny Piknik Nauki i Kultury w formie imprezy towarzyszącej Forum stawia na edukację poprzez zabawę.

 

Zabawa, o której mowa, miała miejsce 12 czerwca. Goście przybyli na Ligocką 103 od godziny 17:00 mogli uczestniczyć w wydarzeniu, które było spotkaniem rodzin z nauką w najbardziej przystępnej formie – rozrywki.  W sposób szczególny namacalny wymiar atrakcji przygotowanych przez kilkunastu wystawców docenili najmłodsi zwiedzający. Przekonać się o tym mogliśmy choćby poprzez same ich uśmiechnięte buzie, a okrzyków radości z chwilą uruchomienia elektrycznych pojazdów, symulatorów, czy aparatur zmieniających wodór w energię nie było końca.

 

Najliczniejszą grupę stanowili uczniowie szkół i studenci śląskich uczelni, prezentujący maszyny własnego projektu, spośród których wiele znajduje uznanie na międzynarodowych przeglądach i konkursach zdobywając czołowe lokaty. Takimi sukcesami może się pochwalić m.in. Politechnika Śląska, której studenci w ultralekkim elektrycznym bolidzie wygrywali już Międzynarodowy Festiwal Samochodowy w Goodwood, pokonując rywali ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Francji. Wielu z nich jeszcze w trakcie studiów otrzymuje intratne propozycje pracy na Wyspach.

 

Innym urządzeniem, które cieszyło się olbrzymim zainteresowaniem, był wirnik napędzany technologią słoneczną. To kolejny projekt grupy studentów katowickiej Politechniki. Jak zdradziła nam w rozmowie jedna z konstruktorek unikalnego śmigłowca, sukcesy na międzynarodowych arenach już teraz znajdują bezpośrednie odzwierciedlenie w zainteresowaniu komercyjnym ich dziełem i ilość zamówień, także zagranicznych, ulega stałemu zwiększeniu.


{gallery}1817{/gallery}

Fot. Planergia

 

Wysoką frekwencją mogli się pochwalić opiekunowie stoiska Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego. Do przygotowanych przez nich symulatorów: jazdy, zderzenia, czy prowadzenia „na rauszu” przez cały czas trwania imprezy stała przynajmniej kilkuosobowa kolejka.

 

Studenci Uniwersytetu Śląskiego zabawiali z kolei zebraną publiczność cyklicznymi pokazami doświadczeń ze skraju fizyki i chemii. Na pozostałych stoiskach można było z bliska zapoznać się z działaniem instalacji fotowoltaicznej, turbiny wiatrowej, czy ekologicznymi sposobami zasilania pojazdów i urządzeń codziennego użytku.

 

Swoimi osiągnięciami naukowymi, technicznymi i kulturalnymi chwaliło się wiele centrów edukacyjnych oraz domów kultury. Piknik stanowił także okazję do zwiedzenia ekologicznych obiektów Parku, w tym budynku pasywnego i nowoczesnych laboratoriów badań nad energooszczędnością, na czele z jedynym w Polsce sztucznym słońcem.

 

- Organizując te pikniki, przełamujemy element zaufania do nas. Społeczność miejscowa przychodzi do nas i jest zadowolona z tego, że tu jesteśmy, że zrewitalizowaliśmy te tereny. Najlepszą rekomendacją dla nas jest, gdy uczestnicy podchodzą i dziękują nam za to, że Katowice są elementem energetyki odnawialnej i i ona jest przy nas. Ludzie interesują się prezentowanymi technologiami, chcą je widzieć i to się odbywa bardzo spontanicznie – mówi Mirosław Bobrzyński, Prezes Euro-Centrum Park Przemysłowy.

 

Ukoronowaniem VIII edycji Forum były występy Kabaretu Nowaki z Zielonej Góry oraz niezwykle, nomen omen, energetycznego duetu Krupski & Hajzer. Tej energii nie brakowało również w poprzedzających, licznych występach utalentowanych grup artystycznych.


Dawid Marklowski

 

Banery  finansowanie 120x550-16-15

Treści zawarte w publikacji nie stanowią oficjalnego stanowiska organów Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.

 
Planergia poleca:
Autor artykułu:
Planergia

Planergia to zespół doświadczonych konsultantów i analityków posiadających duże doświadczenie w pozyskiwaniu finansowania ze środków pomocowych UE oraz opracowywaniu dokumentów strategicznych. Kilkaset projektów o wartości ponad 1,5 mld zł to nasza wizytówka.

Planergia to także dopracowane eko-kampanie, akcje edukacyjne i informacyjne, które planujemy, organizujemy, realizujemy i skutecznie promujemy.

info@planergia.pl