Samochodów na drogach przybywa nieproporcjonalnie więcej niż miejsc parkingowych. Z problemem borykają się nie tylko aglomeracje, ale także miasta żyjące z turystyki. Żadne z nich nie jest w stanie znaleźć recepty na jego rozwiązanie, a czas nagli.
Być może przełomu dokonają Włosi, którzy wraz z niemieckimi kolegami wprowadzają w Pizie nowatorskie rozwiązanie. Polegać będzie na możliwości sprawdzenia, gdzie w centrum turystycznego miasta czeka wolne miejsce parkingowe przy pomocy aplikacji na smartfony.
Deutsche Telekom uruchomił szereg projektów M2M (machine to machine) – włączając w to system zarządzania miejscami parkingowymi – w kojarzonym z Krzywą Wieżą mieście.
System parkingowy ma wesprzeć istniejący w mieście ITS, czyli inteligentny system transportu. Wspomoże zmotoryzowanych w żmudnym procesie odnajdywania wolnego miejsca postojowego. Żeby z niego skorzystać, wystarczy zainstalować odpowiednią aplikację na swoim smartfonie. Sensory rozmieszczone przy Piazza Carrara – sercu Pizy –wysyłają sygnał z informacją w czasie rzeczywistym o tym, które miejsce jest zajęte a które zostało właśnie zwolnione. Na tym się nie kończy. Za pomocą aplikacji będzie możliwe uiszczenie opłaty parkingowej.
- Dzięki temu ruch w mieście stanie się płynniejszy, a przy okazji redukcji ulegnie emisja CO2. Przede wszystkim rozglądanie się za miejscem do postoju stanie się dużo wygodniejsze – twierdzi Marco Filippeschi, burmistrz Pizy.
Inne systemy M2M, które Deutsche Telekom ma zamiar wdrożyć, to m.in. system analizujący natężenie ruchu opary o technologię big-data. Jego wprowadzenie ma pomóc w walce z korkami. Ponadto w Pizie ma powstać zdalnie sterowany system zarządzania sygnalizacją świetlną. Do użytku mieszkańców oraz turystów oddana zostanie także aplikacja „Smart Stadium”, dedykowana zainteresowanym największymi wydarzeniami aktualnie odbywającymi się w mieście.
DM
Źródło: thegreenenergyblog.com
Autor artykułu:
Planergia |
Planergia to zespół doświadczonych konsultantów i analityków posiadających duże doświadczenie w pozyskiwaniu finansowania ze środków pomocowych UE oraz opracowywaniu dokumentów strategicznych. Kilkaset projektów o wartości ponad 1,5 mld zł to nasza wizytówka.
Planergia to także dopracowane eko-kampanie, akcje edukacyjne i informacyjne, które planujemy, organizujemy, realizujemy i skutecznie promujemy.