Kampania informacyjna "Pompy ciepła - oszczędność w praktyce"
Przewiń do artykułu
Menu

Jedną z najważniejszych kwestii przyczyniających się do odpowiedniego wykorzystania dostępnych technik grzewczych jest budowanie świadomości i zaufania konsumentów. Ciągła edukacja i budowanie dobrych nawyków to cel, który postawiła przed sobą Polska Organizacja Rozwoju Technologii Pomp Ciepła (PORT PC).

 

Tym razem organizacja zwraca szczególną uwagę na informacje jakie docierają do użytkownika końcowego, efektem jest nowa kampania informacyjna „Pompy ciepła - oszczędność w praktyce”.

 

PORT PC LOGO RGBRys. 1: Logo kampanii „Pompy ciepła – oszczędność w praktyce”

 

Przeprowadzane przez PORT PC badania rynku pokazują, że już od kilku lat mamy w Polsce do czynienia ze stopniowym wzrostem sprzedaży pomp ciepła. Jednak świadomość społeczna naszych rodaków na temat możliwości ich wykorzystania wciąż jeszcze jest bardzo mała. Obecnie coraz częściej mówi się o konieczności wyeliminowania spalania węgla i drewna oraz śmieci w przydomowych kotłowniach, ponieważ są podstawowym źródłem niskiej emisji na osiedlach mieszkaniowych.

 

Niestety pompy ciepła rzadko przedstawiane są tutaj jako alternatywne urządzenia grzewcze. W konsekwencji potencjalni inwestorzy często decydują się na znane i powszechnie stosowane rozwiązania, których koszty eksploatacyjne niejednokrotnie przekraczają koszty związane z użytkowaniem pomp ciepła. Pompy ciepła to wysokoefektywne urządzenia grzewcze, których eksploatacja jest przyjazna dla środowiska i dla użytkowników. Przykładowo nie powodują żadnej niskiej emisji w miejscu ich zastosowania. Mają też wiele innych atutów - chociażby możliwość ich wykorzystywania zarówno do ogrzewania jak też do komfortowego chłodzenia pomieszczeń. Z powodzeniem można je stosować w budynkach nowopowstałych, jak też remontowanych (termomodernizowanych).

 

Zdaniem PORT PC pojawia się więc konieczność edukowania społeczeństwa, która wymaga dotarcia z informacją o technologii pomp ciepła do potencjalnych klientów końcowych. Jednym ze sposobów jest pokazywanie najlepszych praktyk ich zastosowania - przykładów obiektów w których rozwiązania te z powodzeniem spełniają swoją funkcję. Wśród całej puli budynków, w których stosowane są pompy ciepła istnieje wiele podobnych do siebie na przykład pod względem przeznaczenia.

 

Jednym z elementów kampanii informacyjnej będzie publikowanie informacji prasowych pokazujących przykłady zastosowań pomp ciepła w poszczególnych typach budynków np. pompy ciepła w obiektach sakralnych, hotelach, szkołach, domach jedno i wielorodzinnych.

 

W ramach kampanii opisywane będą również przykłady najciekawszych i innowacyjnych zastosowań pomp ciepła w Polsce i na świecie. Uzupełnieniem do informacji prasowych będzie sukcesywnie rozbudowywana baza obiektów referencyjnych w których stosowane są pompy ciepła. Baza dostępna jest na stronie internetowej PORT PC www.portpc.pl. Osoby zainteresowane znajdą w niej szczegółowe informacje dotyczące konkretnych realizacji.

 

Serię artykułów prasowych rozpocznie informacja o innowacyjnych dworcach systemowych, powstających w ramach pilotażowego projektu PKP S.A.

 

Źródło: PORT PC

 
Planergia poleca:
Autor artykułu:
Planergia

Planergia to zespół doświadczonych konsultantów i analityków posiadających duże doświadczenie w pozyskiwaniu finansowania ze środków pomocowych UE oraz opracowywaniu dokumentów strategicznych. Kilkaset projektów o wartości ponad 1,5 mld zł to nasza wizytówka.

Planergia to także dopracowane eko-kampanie, akcje edukacyjne i informacyjne, które planujemy, organizujemy, realizujemy i skutecznie promujemy.

info@planergia.pl