Pepsi opracowała pierwsze na świecie plastikowe butelki w całości wykonane z surowców odnawialnych (w tym także roślinnych). Ten nietypowy projekt to kolejna szansa na zmniejszenie stężenia dwutlenku węgla na naszej planecie.
PepsiCo to jedna z wiodących korporacji na światowym rynku żywności i napojów. Od 2010 roku skupia się na ochronie zasobów energetycznych Ziemi poprzez odpowiednią eksploatację gleby, wody oraz energii elektrycznej, a także na tworzeniu własnych, innowacyjnych metod wykorzystywania ich.
Do produkcji „zielonej” butelki korporacja wykorzystała tylko produkty roślinne, dzięki czemu jest ona w 100% biodegradowalna. Wkrótce eksploatowane będą także własne bio-odpady firmy, jak na przykład skórki ziemniaków, pomarańczy, czy łuski owsiane. Warto zaznaczyć, że pomimo to eko-butelka będzie wyglądać i spełniać dokładnie takie same funkcje jak tradycyjne, ropopochodne pojemniki.
W 2012 roku zakończona została produkcja pilotażowa, która umożliwiła rozpoczęcie kolejnego etapu, czyli produkcji handlowej. Pozyskiwanie nowych produktów z własnych odpadów żywnościowych, to idealny przykład dobrych praktyk nazywanych „Power of One”, czyli takiej organizacja produkcji, która umożliwia prowadzenie wewnętrznych innowacji.
Projekt PepsiCo to kolejny krok w stronę zmniejszenia emisji dwutlenku węgla i uniezależnienia od paliw kopalnych.
- Ta innowacja to przełom w rozwoju PepsiCo i całej branży napojów. To bezpośredni wynik naszego zaangażowania w badania i rozwój. – powiedziała Indra Nooyi, prezes i przewodnicząca PepsiCo.
Karolina Łużniak
Autor artykułu:
Planergia |
Planergia to zespół doświadczonych konsultantów i analityków posiadających duże doświadczenie w pozyskiwaniu finansowania ze środków pomocowych UE oraz opracowywaniu dokumentów strategicznych. Kilkaset projektów o wartości ponad 1,5 mld zł to nasza wizytówka.
Planergia to także dopracowane eko-kampanie, akcje edukacyjne i informacyjne, które planujemy, organizujemy, realizujemy i skutecznie promujemy.